חיפוש

טיול של 8 ימים בטנריף – לינה בצפון, ספטמבר

עזרה בתכנון מסלול טיול לטנריף? השאירו פרטים 👇

סיכום טיול של 8 ימים בטנריף – לינה בצפון, ספטמבר 2024
לאחר שנעזרתי בפוסטים בקבוצה על מנת לתכנן את הטיול שלנו בטנריף (זוג בלי ילדים), אשמח לשתף את מהחוויה שהייתה לנו בתקווה שזה יעזור למישהו 🙂 החלטנו ללון בצפון טנריף במהלך כל הטיול כי הדגש היה יותר על מסלולים בטבע.

בגדול:
יום 1: נחיתה בשדה התעופה הדרומי ונסיעה לפוארטו דה לה קרוז
יום 2: מסלול בשמורת אנגה
יום 3: נסיעה לאורך רצועת החוף הצפונית מערבית ועצירה בעיירות וחופים (Garachico ועוד)
יום 4: מסלול בשמורת טיידה
יום 5: בטן גב
יום 6: רצועת החוף הצפונית-מזרחית: לה לגונה, סן אנדרס, וסנטה קרוז
יום 7: המסלול בקניון מסקה – Masca Gorge Trail, ושיט לוויתנים בלוס גיגנטס
יום 8: ביקור בלאס אמריקאס וטיסה חזרה

פירוט:
יום 1: נחיתה נסיעה לפוארטו דה לה קרוז וצ׳ק אין במלון
נחיתה בערב ונסיעה למלון בפוארטו דה לה קרוז: Hotel Riu Garoe – Puerto de la Cruz. מלון 4 כוכבים בו נשארנו 7 לילות. מלון מומלץ ביותר, יפהפה ונעים, בעל רמת ניקיון גבוהה, אוכל מגוון וטעים, צוות אדיב, מרפסת עם נוף לטיידה (או לים אם משלמים יותר), יש חנייה חופשית בשפע מחוץ למלון. המלון נמצא יחסית בפאתי העיר אבל יש שאטל חינם מהמלון למרכז העיר ובחזרה מספר פעמים ביום.

יום 2: מסלול של 5 שעות בשמורת אנגה ושחייה באחד החופים באיזור Anaga Rural Park
אחד הימים המיוחדים בטיול, הכולל נסיעות והליכה בין נופים מטריפים! כדאי לנווט ישר למרכז המבקרים שבשמורה – "Centro de Visitantes del Parque Rural de Anaga", מהם ניתן לקבל המלצה למסלול על פי מספר השעות או רמת הקושי שאתם מעוניינים ללכת.
עשינו מסלול מעגלי יפהפה של כ-14 ק"מ, בערך 5 שעות הליכה עם עצירות, ירידת גובה של 700 מטרים שלאחר מכן עולים בחזרה אך במסלול מעט שונה. המסלול יוצא מקרוז דל כרמן Cruz del Carmen (במרכז המבקרים) ומתחיל בירידה אינטנסיבית בתוך היער, עד שבשלב מסויים יוצאים מן היער וכל הנוף המרהיב של האיזור נשקף מול עיניכם. הלכנו בערך שעתיים עד שהגענו לנקודת התצפית על האוקיינוס – "Mirador de Aguaide". הדרך חזרה כוללת עלייה די קשוחה אבל הנוף ייחודי מאוד – רכסי הרים מרשימים, נוף לאוקיינוס, כפרים צבעוניים, צמחייה מרהיבה וקקטוסים.
לאחר המסלול נסענו לכיוון הכפר טגאננה Taganana המוקף בהרים ומשקיף אל האוקיינוס, דרך כביש מפותל עם נופים עוצרי נשימה (אי אפשר להפסיק לצלם). אם תרצו לבקר בכפר, מומלץ לחנות בחוץ וללכת ברגל, בשל הרחובות הצרים במיוחד שדי קשה לנהוג בהם.
מטגאננה נסענו בדרך היורדת ל-Playa de Benijo, החוף המרוחק ביותר השייך לעיירה. על הדרך יש מספר חופים, פשוט נסענו בכביש ועצרנו לשחות באחד החופים שקסמו לנו. הדרך חזרה לפווארטו דה לה קרוז עוברת בסאן אנדרס ובסנטה קרוז, אבל כבר לא היה לנו זמן לעצור בהן אז החלטנו שנחזור לבקר שם ביום אחר.

יום 3: נסיעה לאורך רצועת החוף הצפונית מערבית, עצירה במספר עיירות (Garachico ועוד) ושחייה באוקיינוס
יום טיול ברכב בדרך מקסימה המלווה בנופי האוקיינוס, שדות בננה, דקלים ועיירות צבעוניות (עם עצירות בדרך).
התחלנו את היום בטבילת בוקר ב-Charco del Viento, מפרץ טבעי באוקיינוס לא רחוק מפווראטו דה לה קרוז, אשר נוצר על ידי התפרצויות געשיות קדומות שזרמו לים והתקררו במהירות, ויצרו שתי לשונות של לבה – מעין בריכה טבעית לשחות בה, מוקפים בסלעים מרשימים – מקום מהמם ביותר.
משם המשכנו בנסיעה דרך Icod de los Vinos, ל-Garachico – שם גם עצרנו וטיילנו בעיירה, שחינו בבריכות הטבעיות המפורסמות (מומלץ) ואכלנו ארוחת צהריים. המשכנו דרך Buenavista del Norte ומשם לכיוון Punta de Teno – אבל לא הצלחנו להגיע עד למגדלור כי גילינו שמנקודה מסויימת בדרך אפשר להגיע אליו רק באוטובוס אז וויתרנו.

יום 4: טיול בשמורת טיידה – Mount Guajara
הרבה כבר נכתב על הטיידה והאפשרויות של עלייה ברכבל ואף טיפוס לפסגה בתיאום של מספר חודשים מראש.
אנחנו בחרנו לא לעלות עם הרכבל, אלא לעשות מסלול אל פסגת Mount Guajara, שהוא למעשה ההר הגבוה בטנריף אחרי הטיידה וה-Pico Viejo וממנו יש תצפיות יפהפיות על הטיידה ועל כל האזור. משך המסלול הוא 4-5 שעות, אורך המסלול הוא 9.2 ק״מ והגובה שעולים (ויורדים) הוא בערך 600 מטרים.
המסלול מתחיל ומסתיים בחניון המלון והמסעדה Paradores (שם מחנים את הרכב, רצוי להגיע כמה שיותר מוקדם כדי למצוא חניה!!). יש שם גם מוזיאון קטן ומרכז מבקרים. התייעצנו עם הריינג׳רים החביבים לגבי המסלול, אותו מומלץ לעשות בהליכה כנגד כיוון השעון משום שמהכיוון הזה העלייה תלולה יותר (עדיף עלייה תלולה מאשר ירידה תלולה). בנוסף, בחלק מהעלייה ניתן להנות מהצל של ההר, מה שלא יהיה זמין מהכיוון השני של המסלול. הירידה מההר מעט מאתגרת בעיקר כי אין טיפת צל והשמש ישירה וחזקה, אך הנוף מרשים.
בסיום המסלול נסענו בשמורה ועצרנו במספר מקומות על הדרך כדי לצפות בנוף הבאמת בלתי רגיל שיש בה!
לא עלינו להר געש: האמת שהתבלטנו מאוד לגבי זה, אבל כן היה לנו חשוב לעשות מסלול הליכה ולפי מה שהבנתי אם עולים ברכבל לטיידה אין המון אופציות למסלולים, זה בעיקר לעשות סיבוב קצר בגובה של הרכבל. בסוף החלטנו לחסוך את זמני ההמתנה של העלייה ברכבל, ולעשות מסלול עם נוף יפה של הטיידה ובכלל של כל האיזור 🙂
יום 5: מנוחה
יום רגוע של בריכה, בטן גב ויציאה למרכז העיר בפוארטו דה לה קרוז

יום 6: רצועת החוף הצפונית-מזרחית: לה לגונה, סן אנדרס, וסנטה קרוז
היום התחיל בביקור בסן קריסטובל דה לה לגונה San Cristóbal de La Laguna: עיירה נחמדה בסגנון קולוניאלי, סמטאות צרות ובתי אצולה מרשימים.
משם נסענו לסן אנדרס San Andrés, עיירה ציורית עם בתים צבעוניים הבנויים בצפיפות על צלע ההר, נוף מדברי המשקיף אל האוקיינוס ואל החוף המפורסם Playa de las Teresitas – חוף עם חול צהוב שמיובא מסהרה. כדאי לעלות במדרגות שבין הבתים ו״ללכת באיבוד״ בין הסמטאות הצרות, כאשר מידי פעם מתגלה הנוף המרהיב. מקום מיוחד ביותר.
אחרי ביקור בחוף (שהיה די עמוס באנשים אז לא עצרנו לשחות בו) נסענו צפונה בכביש המתפתל לכיוון מעלה ומשקיף אל רצועת החוף. נסענו עד לכפר קטנטן ויפה בשם Igueste השוכן בעמק בין ההרים על רקע מדברי, ובו בתים ציוריים וצבעוניים, עצי בננה ושביל היורד עד לים (אך לא לחוף שמותאם לכניסה למים).
בדרך חזרה לפווארטו דה לה קרוז עצרנו בסנטה קרוז לארוחת צהריים. עיר יפה עם ארכיטקטורה מעניינת.

יום 7: המסלול בקניון מסקה – Masca Gorge Trail, ושיט לוויתנים בלוס גיגנטס
אחד הימים היפים והחוויתיים בטיול שלנו.
המסלול Masca Gorge Trail הוא מסלול של 5 ק״מ היורד מהכפר מסקה אל הים. (על פי המלצות רבות שקראנו, בחרנו לעשות את המסלול רק כיוון אחד – בירידה, ולא את המסלול המעגלי שהיה מכפיל את רמת הקושי). המסלול יורד בתלילות אל הים דרך קניון מרשים. הדרך מלווה בנופים מדהימים של צוקים, סלעי בזלת ענקיים ולקראת הסוף מתגלה גם נוף האוקיינוס. ההליכה יכולה לקחת בין 2-4 שעות, תלוי בקצב ובכמות העצירות.
כאמור, נקודת ההתחלה היא הכפר מסקה. משום שהמסלול אינו מעגלי, עליכם להחנות את רכבכם ב-Los Gigantes Marine, ומשם לקחת מונית לכפר (אפשר להיעזר באחת מסוכנויות הטיולים שם במרינה ולבקש שיזמינו לכם מונית).
חשוב לציין: יש להזמין מראש פרמיט למסלול (אנחנו הזמנו דרך האתר הרשמי של השמורה), לקחת בחשבון שהמסלול מתאפשר רק בימי שישי, שבת וראשון. בנוסף, יש צורך לרכוש מראש כרטיס לשאטל הימי (סירה שתאסוף אתכם במורד המסלול מהחוף בחזרה אל המרינה של לוס גיגאנטס). אבל אם במקרה לא רכשתם כרטיס לסירה מראש, ניתן יהיה לעשות זאת גם באותו בוקר לפני ההגעה למסקה, דרך אחת מסוכנויות הנסיעות במרינה של לוס גיגאנטס.
הנסיעה לכפר מסקה אורכת כחצי שעה דרך כביש מפותל מאוד ועוברת בנופים מהממים. קחו בחשבון שצריך להגיע למרכז המבקרים בכפר כחצי שעה לפני תחילת המסלול כי הריינג׳רים שם בודקים את הדרכון והמסמכים שלכם (הפרמיט לשמורה והכרטיס לשאטל הימי), ואף מוודאים שיש לכם נעלי הליכה מתאימות (לא נעלי ספורט, חייבים סולייה של נעל טיולים!!), הם גם מעבירים תדריך בטיחות ומחלקים קסדות אותן יש לחבוש לאורך ההליכה במסלול. עדיף אפילו להקדים את ההגעה עוד יותר, כדי להספיק לעשות סיבוב בכפר המדהים והמטורף הזה ולצלם 🙂
מומלץ להתחיל את המסלול מוקדם ככל הניתן (למשל לפני 11:00), ולהשאיר זמן לשייט לווייתנים. אנחנו עשינו שיט של שעתיים היוצא מהמרינה של לוס גיגנטס ולבסוף מגיע לחוף מסקה. השיט כלל את הצפייה בלווייתנים (קסום) ובהמשך הפלגה לצד צוקי הענק של לוס גיגנטס ואפשרות לכניסה למים הצלולים היישר מהסירה, אל מול החוף של מסקה. השיט היה ממש כיף, ווייבים טובים, מוזיקה מגניבה ומדריכים ממש חמודים שעשו איתנו צחוקים והיו סופר חברותיים.
יום 8:
יום של טיסה חזרה. אם היה לנו יותר זמן ביום הזה, היינו מבקרים בלורו פארק, אבל לבסוף התפשרנו על ביקור קצר בלאס אמריקאס וארוחת צהריים, ומשם נסיעה חזרה לשדה התעופה.