חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טנריף באפריל

עזרה בתכנון מסלול טיול לטנריף? השאירו פרטים 👇

חזרנו מחופשה מדהימה באיים הקנריים – טנריף. זוג עם שלושה ילדים – 2,5,7.
כשתכננתי את החופשה לא מצאתי יותר מדי המלצות של משפחות שטיילו באזור, זה, והעובדה שהחופשה נסגרה חודשיים לפני פסח הביאו אותנו לסגור את כל החופשה דרך סוכן שמתמחה באיים הקנריים.
אין טיסות ישירות ליעד ובעיניי זה החסרון היחידי. טסנו דרך ברלין עם לילה בהלוך ולילה בחזור (נזכרנו מאוחר והטיסות היו מלאות).
בחכמה שבדיעבד עדיף לטוס דרך מדריד מבלי לשהות שם לילה (ממדריד לאיים הקנריים שעתיים וחצי).
החלטנו להתמקד בטנריף ולא לעבור בין שאר האיים. טנריף מחולקת לשני חלקים חלק צפוני וחלק דרומי. יש גם שני שדות תעופה אחד בצפון והשני בדרום. בכל מקרה המרחק הוא לא גדול (שעה וחצי במקרה שלנו שלוש שעות לפי הבנתי בין הקצוות).
הסוכן מולו סגרנו את החופשה בירר איתנו מה מטרת הטיול אם רק בטן גב ים בריכה וכו או גם טיול. בחרנו לשלב.
בעצתו התחלנו בצפון שהוא ירוק יותר וגם הטמפרטורה בו נמוכה יותר (בערך 20 – 22 מעלות נכון לתקופה שהיינו ובכלל כל השנה מזג האוויר שם מאפשר טיולים).
עצה נוספת שהוא נתן לנו והתבררה כטובה היא לבחור מלון נחמד ונעים בצפון אבל לא יקר כי רוב היום נהיה בחוץ (לא ידע כמה הוא צודק. יצאנו בעשר בבוקר חזרנו כל ערב בעשר וחצי ואחרי). ובדרום להשקיע במלון מפנק כי בדרום חם יותר ונהנים יותר מבריכה ים וכו'.
טנריף מלאה באטרקציות ומקומות יפים לראות. היינו שם שמונה ימים ולא מיצינו בכלל. היו עוד מלא נקודות שרצינו להגיע אליהם ולא הספקנו. עשינו טיול ברגוע ויש לי הרגשה שנגיע לשם שוב.
הדרך הכי טובה להתנייד באי היא באמצעות רכב (וויז עובד מצויין) מומלץ לשריין בוסטרים מראש ולקחת בחשבון שרוב הרכבים עם גיר רגיל . בצפון מטפסים לגבהים מטורפים אז הדרכים עקלקלות והנסיעה לפעמים איטית וממש בגובה העננים. הנהגים שם אדיבים והאי מלא תיירים (חוץ מישראלים אותם לא פגשנו בכלל) ככה שיש הבנה והתחשבות בכבישים ובכלל.
המחיה מאוד זולה ארוחה משפחתית במסעדה נעה בין 25 יורו ל 50. יש הבדלים במחירים בין הצפון לדרום. הדרום יותר תיירותי וטיפה יותר יקר. הצפון יותר רגוע.
מסלול –
יום 1 – לורו פארק- גן חיות מטורף. ברובו מוצל ומאוד נעים להסתובב.נכנסנו בעשר וחצי יצאנו בשבע בערב ולא הרגשנו איך טס לנו הזמן. במהלך כל היום יש הופעות של תוכים ולוויתנים ודולפינים ואריות ים. כשאי להעזר במפה ולתכנן את המסלול בתוך הפארק ולשלב את המופעים. יש מלא מסעדות במקום. מקום קסום.
כרטיסים מומלץ לקנות במלון. יש כרטיס משולב לפארק לורו ולפארק המים. ילדים עד גיל 5 (כולל) לא משלמים. רכישת הכרטיסים במלון חוסכת גם את התור. גם אם נראה עמוס בכניסה העומס ממש ממש לא מורגש. לא כשמסתובבים, לא במסעדות ולא בשרותים. מקום מתוקתק. הסתובבנו עם עגלה והיה מאוד נוח.
יום 2 – הר הגעש אל טיידה – הנסיעה קצת מאתגרת ויחסית איטית. מלא נקודות תצפית מדהימות בדרך. כשמגיעים יש רכבל שעולה כמעט עד הקצה. התור ארוך וההמתנה יכולה להיות של למעלה משעה. אם יודעים באיזה שעה מגיעים עדיף ךרכוש כרטיסים אונליין. הבנתי שגם יותר זול. חשוב לקחת מעילים כי קר למעלה. כשמגיעים עם הרכבל אפשר להסתובב בכל מיני מסלולים קצרים או ארוכים שיש שם. הנוף משגע.
יום 3 – ביקור בכפרים סמוכים איקוד וגרצ'יקו. שני כפרים מקסימים שנחמד להסתובב בהם. נוף מדהים ומסעדות מגניבות על הים. יש עץ עתיק ויפה במרכז איקוד שהוא האטרקציה המרכזית של הכפר. אז באים בשביל העץ אבל נשארים להסתובב במדרחוב הסמוך וביקבים.
יום 4 – מעבר בין החלק הצפוני לדרומי עברנו דרך הכפר מסקה. לא עצרנו אבל הוא מאוד הומלץ. ומהמעט שראינו נראה מקסים.
יום 5 – סיאם פארק – פארק מים מדהים. לקטנים ולגדולים. מבחינת הילדים גולת הכותרת של הטיול.
את שאר הימים עד הטיסה בילינו במלון המדהים והמפנק Roca Nivaria Gran Hotel 5*ׂׂ ׂ. יש חוף ים ליד לא הגענו אליו כי מדובר באוקיינוס וידענו שהמים יהיו קרים לילדים (הטמפ בדרום בימים שהיינו 25 – 26 מעלות). הבריכות במלון הספיקו לנו לגמרי וגם מועדון הילדים המצויין שעובד במקום.


Booking.com


בקיצור, יעד קסום, מלא מה לעשות, אנשים מקסימים, אוכל טוב… אההה ולמי שבעניין שופינג – גן עדן לחובבי שופינג. עם שלושה ילדים קטנים זה היה לגמרי על הדרך… אבל כל האי ללא מעמ ובנוסף האי בשליטת ספרד מה שאומר שזארה, ברשקה, פול אנד בר, סטרדווריוס וכל הרשתות הספרדיות זולות ב כ 20-60 אחוז מישראל. וגם מותגים כמו נייקי ואדידס למשל נעליים לילדים 60-80 שקלים. ולמבוגרים 100 – 150 שקלים. השמועות מספרות גם על זארה אאוטלט. לא הגענו. בצפון קניון שווה – לה ווילה. בדרום – קניון סיאם (צמוד לפארק המים).
שווה בטרוף. כשיהיה טיסה ישירה אני חוזרת לבד לעשות השלמות.
יעד מדהים שמשלב הכל – טיול, בטן גב, אוכל טוב, אטרקציות לילדים, קניות, אנשים נפלאים והכל במרחקים ממש קצרים.

מאת המטיילת קרן לביא

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בטנריף מתחילה כאן

דילוג לתוכן